Tam, gdzie Koziołki bodą się rogami – wyjazd do Poznania

We wtorek, 14 czerwca 2022 roku, klasy siódme z samego rana licznie zgromadziły się przed szkołą, by wyruszyć w podróż. Nie byle gdzie, bo do jednej z byłych stolic naszego kraju, czyli Poznania. Dla niektórych może być to zaskoczenie, ale tu nie ma pomyłki. Poznań też był, choć krótko, stolicą Polski.

Plan był napięty, czasu niewiele, ale udało nam się sporo zobaczyć. Brama Poznania – multimedialne ekspozycje opowiadające historię wyspy katedralnej. To miejsce zapoczątkowało zwiedzane miasta i bardzo nam przypadło do gustu. Historia w tej odsłonie zaciekawiła bardzo naszych uczniów tak, że nie chcieli wyjść z muzeum. Następnie Ostrów Tumski. Zobaczyliśmy ślady palatium, czyli rezydencji Mieszka I i jego żony Dąbrówki oraz pierwszego biskupa Jordana. W pobliska Katedrze, jednym z najstarszych kościołów na ziemiach polskich, miejscem pochówku pierwszych władców Polski – Mieszka I i Bolesława Chrobrego oraz przypuszczalnym miejscem chrztu Polski mogliśmy dowiedzieć się wiele, a największym zaskoczeniem były multimedialne krypty katedry. Był też czas na spacer, czyli zwiedzanie miasta: Zamek Cesarski w Poznaniu, Stary Rynek z Ratuszem i słynnymi Koziołkami, zamek Królewski z czasów Przemysła II. Po zobaczeniu poznańskiej Fary mieliśmy dosłownie chwilę na zakup pamiątek i świętomarcińkich rogali, ponieważ czekał na nas smaczny obiad.

Najedzeni i zmęczeni wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wróciliśmy późnym wieczorem, ale uśmiech na twarzach i gromkie oklaski na koniec udowodniły, że to był udany wyjazd. Wychowawcy klas siódmych J. Łuczyńska, M. Boczkowska, A. Osińska-Dzienniak, D. Włoszek i P. Ślęzak oraz nauczycielka A. Admaczak byli dumni z pochwał naszych przewodników, którzy przekazali, że nasi uczniowie są dojrzali i potrafią się zachować stosownie do miejsca i okazji.

Wyjazd został zorganizowany we współpracy z Firmą Dantur z Grodkowa – pięknie dziękujemy!